Andai Lelaki tau ( Isi Curhat Wanita Di Seluruh Dunia )





Andai lelaki tau..

Apabila perempuan jatuh cinta, belum tentu lelaki itu punya segalanya, tetapi baginya, lelaki itu adalah segalanya di hatinya.

Andai lelaki tau..

Apabila perempuan mengalirkan air mata, itu bukan berarti dia lemah, tetapi dia sedang mencari kekuatan untuk terus tabah mencintai lelaki itu.

Andai lelaki ta..

Apabila perempuan marah, memang dia tidak mampu menyembunyikan perasaannya tapi percayalah, itu artinya dia sangat menyayangi lelaki itu. Lihat saja pasangan yang baru bercinta, mereka jarang bertengkar. Tetapi percayalah semakin bertambah sayang mereka pada seseorang, semakin pula banyak sesuatu yg terjadi.

Andai lelaki tau..

Apabila perempuan cerewet, dia tidak pernah bermaksud untuk membuat anda risih, tapi dia mau anda mengenalinya dengan lebih dekat.

Andai lelaki tau..

Apabila perempuan berkata dia ingin anda berubah, itu bukan berarti dia tidak ingin menerima anda seadanya, tetapi dia mau menjadikan anda lebih baik, bukan untuk dirinya, tetapi untuk masa depan anda.

Andai lelaki tau..

Apabila perempuan cemburu dan tidak percaya terhadap anda, bukan berarti dia tidak sayang.. tetapi dia terlalu sayang kepada anda dan masih menganggap anda masih membutuhkan perhatian. Dan Dia hanya ingin melakukan yg terbaik untuk anda.

Andai lelaki tau..

Apabila perempuan merajuk, bukannya ingin berlebihan. Dia tidak terlalu ingin dibujuk dengan uang atau hadiah, tetapi cukup dengan perhatian yg bisa membuat perempuan merasa dihargai.

Andai lelaki tau..

Apabila perempuan jarang mengatakan I LOVE YOU, itu tidak bermaksud dia tidak mencintai anda tetapi dia ingin anda merasakan cintanya, bukan hanya sekedar kata-kata tetapi juga melalui bahasa tubuhnya.

Andai lelaki tau..

Apabila perempuan bilang lelaki lain itu lebih baik dari anda, jangan percaya kata-katanya karena dia hanya ingin menguji anda. Dia ingin melihat sejauh mana anda sanggup menjadi yg terbaik dihatinya.

Andai lelaki tau..

Apabila perempuan menjadi emosional, dia bukan bermaksud untuk menjadi kasar, tapi dia ingin melihat sejauh mana anda mampu bersabar dengan sikapnya, karena sesungguhnya hati perempuan itu sangat lembut.

Andai lelaki tau..

Apabila perempuan berkata...
"Tolong tinggalkan aku" sebenarnya dia tidak bermaksud menyuruh anda pergi selamanya. Dia hanya ingin menenangkan fikirannya, jika telah tenang kembali, percayalah dia akan mencari anda lagi. Dan itu tandanya dia benar-benar mencintai anda.

Andai lelaki tau..

Perempuan itu diciptakan oleh Allah penuh keindahan. Dibalik airmatanya, tersimpan seribu satu kekuatan yg bisa menjadikan lelaki itu merasa nyaman bersamanya. Walaupun perempuan itu tampak lemah tetapi dia punya kekuatan tersendiri yg bisa mengguncang dunia dan bisa pula membuat lelaki menjadi lemah.


:> Jadi... Hargailah kehadiran seorang perempuan dalam kehidupan anda karena perempuan diciptakan bukan dengan kelemahan saja tetapi juga kekuatan yg dapat membuat hidup lelaki menjadi lebih sempurna.
Dan perempuanlah yg akan menjadi istri sekaligus juga menjadi ibu yg terbaik untuk anak-anak anda.
Unknown
Unknown

Previous
Next Post »